Outplacement

Podstawowe cele outplacement

  • Celem podstawowym outplacementu jest znalezienie pracy dla pracowników, których nie będzie już zatrudniać dotychczasowy Pracodawca.
  • Celem pośrednim jest przygotowanie pracownika do poszukiwania nowego zatrudnienia, w tym: przygotowanie profesjonalnego życiorysu, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, orientacja w aktualnej sytuacji rynku pracy, wybór odpowiednich źródeł poszukiwania pracy (portale branżowe, społecznościowe, ofert pracy).

Program outplacementu

  • Ankieta potrzeb zawodowych pracownika przed rozpoczęciem programu.
  • Spotkania z ekspertem / psychologiem rynku pracy.
  • Indywidualne określenie potrzeb dla danego pracownika.
  • Zapoznanie indywidualne / grupowe pracowników z aktualną sytuacją na rynku pracy.
  • Analiza dotychczasowego zatrudnienia oraz posiadanych umiejętności i kwalifikacji w kontekście aktualnej sytuacji na rynku pracy.
  • Prognoza zatrudnienia pracownika.
  • Ocena dalszego rozwoju zawodowego i ewentualnej konieczności zmiany bądź pozostania w dotychczasowej branży.
  • Trening rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Wykonanie co najmniej 10 telefonów do potencjalnych pracodawców i analiza przeprowadzonych działań.
  • Przygotowanie planu samodzielnego poszukiwania pracy przez pracownika.
  • Rejestracja pracownika w aktualnej bazie kandydatów Agencji.

Korzyści dla pracownika

  • Zwiększenie poczucia własnej wartości, brak stresu związanego z rozstaniem z dotychczasowym pracodawcą.
  • Obiektywna ocena doświadczenia zawodowego, posiadanych umiejętności i kwalifikacji.
  • Profesjonalne przygotowanie do poruszania się po rynku pracy, wyszukiwania ofert pracy i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.
  • Wiedza na temat aktualnej sytuacji na rynku pracy oraz prognoz jego rozwoju.
  • Umiejętność znalezienia nowych możliwości własnych na rynku pracy.

Korzyści dla pracodawcy

  • Pozytywna ocena pracodawcy przez zwalnianych pracowników, a tym samym możliwość ich ponownego zatrudnienia po zakończeniu okresu dekoniunktury i zwiększeniu zamówień przez Klientów.
  • Zmniejszenie poziomu stresu dla zwalnianych  pracowników i nadal zatrudnionych  oraz negatywnych emocji.
  • Pozytywna ocena pracodawcy przez nadal zatrudnionych co zwiększa ich poziom motywacji do dalszej pracy.
  • Pozytywna ocena pracodawcy przez dostawców zewnętrznych , partnerów, Klientów i opinię publiczną.
  • Pozytywna ocena pracodawcy przez związki zawodowe (jeżeli funkcjonują), dzięki czemu łatwiejsza będzie współpraca ze związkami.

Co jeszcze zyskuje zwalniany pracownik Klienta?

  • Oprócz rejestracji w bazie kandydatów pracownik zostanie zaprezentowany Klientom Agencji i rekomendowany w pierwszej kolejności do pracy.
  • Agencja będzie monitorować co najmniej przez miesiąc samodzielne próby znalezienia pracy przez pracownika i rekomendować mu dalsze działania.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
projekt strony: feist.pl